Forbes: De geheime hack voor groei
- Kaat Declerck
- 9 apr
- 2 minuten om te lezen
Bedrijven die willen groeien, investeren vaak een fortuin in geavanceerde tools, AI-trends en geautomatiseerde marketingstrategieën. Toch blijft de verwachte groei vaak uit.

Wat ontbreekt er? Een focus op de menselijke psyche. Het succes van een bedrijf hangt immers niet af van de technologie die het gebruikt, maar van hoe goed het menselijk gedrag en besluitvormingsprocessen begrijpt.
GEDRAGSPSYCHOLOGIE
Ondanks dat we van onszelf denken dat we rationele wezens zijn, is het tegendeel al lang bewezen door wetenschappers wereldwijd, zoals Daniel Kahneman en Robert Cialdini.
Zij kwamen tot de conclusie dat we onze beslissingen baseren op een heel aantal voor-geprogrammeerde onbewuste principes in ons brein. Wie die psychologie begrijpt, kan inspelen op menselijk gedrag en mensen aanzetten tot actie.
Grote spelers zoals Uber en Google hebben dit allang door. Ze zetten technologie dan ook
slim in dankzij hun kennis van gedragspsychologie.
In België wordt deze kennis nog bijna niet benut. “Bedrijven die deze inzichten slim toepassen, hebben een enorme voorsprong”, zegt Kaat Declerck van HumanEyes. Ze verkopen makkelijker, overtuigen sneller en laten concurrenten achter zich. En het beste? Dit is geen magie, dit is wetenschap.
HumanEyes is de pionier in België op het gebied van gedragspsychologie. Al meer dan 10 jaar helpen founders Kaat en Elien bedrijven hun omzet, conversie en impact te ver groten met psychologische strategieën die écht werken.
Zo zorgden ze voor een hr-dienstengroep binnen drie dagen voor evenveel doorgegeven leads als normaal in een jaar (+7300% conversie). Door kennis van de gedragswetenschap te integreren, kunnen bedrijven risico’s minimaliseren en tegelijkertijd nieuwe kansen creëren voor marktleiderschap.
Wil je niet langer gokken, maar gericht groeien?
Ga aan de slag met gedragspsychologie.
Neem contact op met Elien (Elien@humaneyes.be) en ontdek hoe de psychologie jou kan helpen

Comments